Quality Policy

QUALITY POLICY OF OCEANIC SEAFASTENING, S.L.

OCEANIC is a company dedicated to the preparation of elements for stowage, lashing and securing of goods, mainly in ships and cargo units, and its unlashing.

In OCEANIC we are convinced that Quality is essential for the competitiveness of the company and, therefore, for its survival and growth. This Policy is established as a framework in which all the activities of the company must be developed in such a way as to guarantee to customers and other interested parties the commitment acquired by OCEANIC through its Management System.

The principles that should govern the actions of OCEANIC are the following:

Quality means meeting the needs and expectations of the clients, guaranteeing a fluid communication that guarantees a fast and effective attention, fulfilling both the conditions and deadlines committed to them, as well as the legal and regulatory requirements of application.

Involve the OCEANIC staff in the strategy and compliance with the principles described in this Policy, periodically performing internal and external audits of its Management System, in order to guarantee our commitment to continuous improvement.

The training and participation of all employees is extremely important, in order to achieve the planned objectives and to improve management. Each member of OCEANIC must guide the development of their functions towards the proposed purposes.

Learning from acting in the past, so it is necessary to maintain records with historical data and have the capacity to analyse them and draw conclusions that help improve.

Management is committed to provide the human and material necessary to comply with this policy and the requirements of its system of quality management resources, and on this basis review their effectiveness and approves annual quality objectives, so that the lines of improvement of the organization for each period are planned.

All of us who work in the OCEANIC must act according to these premises, which will make our company recognized for the high quality of the services it provides.
The Management

POLITICA DE CALIDAD DE OCEANIC SEAFASTENING, S.L.

OCEANIC es una empresa dedicada a la preparación de elementos para la estiba, el trincaje y aseguramiento de mercancías, principalmente en buques y unidades de carga de transporte marítimo, así como su destrincaje.

En OCEANIC estamos convencidos de que la Calidad es imprescindible para la competitividad de la empresa y, por tanto, para su supervivencia y crecimiento. Esta Política se establece como marco en el que se deben desarrollar todas las actividades de la empresa de manera que se garantice a los clientes y demás partes interesadas el compromiso adquirido por OCEANIC a través de su Sistema de Gestión.

Los principios que deben regir las actuaciones de OCEANIC son los siguientes:

Calidad significa satisfacer las necesidades y expectativas de los clientes, garantizando una comunicación fluida que garantice una rápida y eficaz atención, cumpliendo tanto las condiciones y plazos comprometidos con ellos, como los requisitos legales y reglamentarios de aplicación. 

Implicar al personal de OCEANIC en la estrategia y cumplimiento de los principios descritos en la presente Política, efectuando periódicamente auditorías internas y externas de su Sistema de Gestión, en aras de garantizar nuestro compromiso con la mejora continua.

La formación y participación de todos los empleados es de extrema importancia, para la consecución de los objetivos previstos y en la mejora de la gestión. Cada integrante de OCEANIC debe orientar el desarrollo de sus funciones hacia los fines propuestos.

Aprender de la actuación en el pasado, por lo que es necesario mantener registros con datos históricos y tener capacidad para analizarlos y sacar conclusiones que ayuden a mejorar.

La Dirección se compromete a disponer de los recursos humanos y materiales necesarios para cumplir con esta Política y los requisitos de su sistema de gestión de calidad, y sobre esta base revisa su eficacia y aprueba anualmente objetivos de calidad, de manera que se planifiquen las líneas de mejora de la organización para cada período.

Todas las personas que trabajamos en la OCEANIC debemos actuar según estas premisas, que harán que nuestra compañía sea reconocida por la alta calidad de los servicios que suministra..
la Empresa


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